W każdej organizacji nadchodzi taki moment, że pracowników zaczyna być coraz więcej. Struktura zarządzania powiększa się, a decyzyjność wydłuża się najpierw o kilka godzin, potem dni, a z czasem nawet do kilku tygodni. Konieczne jest wtedy, aby komunikacja w firmie była na jak najlepszym poziomie, aby nie powodować przestojów, a wszystkim dobrze się pracowało. Szkolenia dla firmy z tego zagadnienia mogą być świetnym rozwiązaniem, jednak nie należy zapominać, że warsztaty z komunikacji też muszą się odbyć. To najlepszy sposób treningu i utrwalania wiedzy, dzięki czemu osoby wiedzą jak się zachowywać, co robić i w jaki sposób wypowiadać się podczas rozmowy z pracownikami, pracodawcą, szefem czy osobami z poza organizacji. Dowiedz się, jak one działają!
Czy warsztaty z komunikacji są nieodłącznym elementem szkoleń?
Wiele szkoleń w dzisiejszych czasach nadal pozostaje w formie teoretycznej, czyli takiej, gdzie korzysta się tylko z teorii, dawnej w formie wykładów czy prezentacji. Jest to nieoptymalne i daje małe korzyści, a co za tym idzie, małą efektywność po szkoleniach. Jeśli jednak dorzucimy warsztaty z komunikacji, praktyka znacząco uatrakcyjni sposób nauki, ale też przyniesie realne i mierzalne wyniki po zajęciach.
A w jakiej formie mogą one być prowadzone?
Tutaj jest całkowita dowolność. Warsztaty z komunikacji mogą się odbywać w parach, grupach czy z prowadzącym a nawet na forum. Każda forma ma swoje wady i zalety, jednak wszystkie mają wspólną cechę - można wykorzystać teorie w codziennych sytuacjach, aby wiedzieć, jak się zachować.